• Χρόνος για να διαβαστεί μικρότερος από ένα λεπτό
Συμβουλές για ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop)

Πριν από λίγα χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο σε πολλούς φάνταζε απλησίαστο λόγω κόστους. Τώρα πλέον είναι εφικτό να κατασκευαστεί ένα e-shop σε προσιττές τιμές. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι να προσέξει κανείς τα παρακάτω χαρακτηριστικά - συστατικά και να μην καταφεύγει στις εύκολες και γρήγορες λύσεις.

Εύκολη περιήγηση του χρήστη

Ένα e-shop είναι επιτυχημένο όταν ο χρήστης με λίγα κλικ βρίσκει αυτό που επιθυμεί και όταν η διαδικασία του checkout είναι εύκολη, ξεκάθαρη και απλή για τον χρήστη.

Πιο συγκεκριμένα ένα e-shop πρέπει να χαρακτηρίζεται από:

  • Το Minimal design που στόχο θα έχει την ελαχιστοποίση του αριθμού των κλικς για να φτάσει ο ενδιαφερόμενος στην σελίδα και την αγορά του προϊόντος
  • Τον μικρό αριθμό στοιχείων που ζητούνται κατά τη διαδικασία του checkout
  • Την ποικιλία στους τρόπους πληρωμής π.χ. αντικαταβολή, PayPal, πιστωτική κάρτα και τραπεζική κατάθεση
  • Η επιλογή δυνατότητας ολοκλήρωσης της αγοράς χωρίς να απαιτείται από το χρήστη να κάνει εγγραφή στο e-shop.
  • Η εμφάνιση στοιχείων που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη του χρήστη, όπως η σφραγίδα SSL των πιστοποιητικών ασφαλείας.

Γρήγορο φόρτωμα των σελίδων


Ένας από τους λόγους της καλής κατάταξης ενός ιστοτόπου στη Google είναι η γρήγορη φόρτωση των σελίδων του. Έρευνες έχουν δείξει ότι ένα e-shop που αργεί να φορτώσει, χάνει τουλάχιστον το 25% των επισκεπτών του.

Εύκολο και καλό διαχειριστικό περιβάλλον

Ο στόχος μιας καλής διαχειριστικής πλατφόρμας είναι να μπορεί ο χρήστης-ιδιοκτήτης να εκτελεί τις καθημερινές εργασίες του site εύκολα και γρήγορα.

Φιλικό προς κινητές συσκευές (ταμπλέτες και κινητά)

Το responsive design είναι ο τρόπος που συνιστάται και από την Google και με τον οποίο το site ή το e-shop προσαρμόζεται αυτόματα στις διαστάσεις της οθόνης του χρήστη.

Φιλικό στις μηχανές αναζήτησης

Μερικές από τις πιο σημαντικές ενέργειες που είναι απαραίτητες για την βελτιστοποίηση του e-shop στις μηχανές αναζήτησης είναι η αυτόματη παραγωγή των σωστών url και τίτλων των προϊόντων και κατηγοριών, καθώς και η καθημερινή ενημέρωση του XML Sitemap το οποίο θα διαβάζει η Google.

Υπάρχουν και πολλές επιπλέον ενέργειες οι οποίες θα αναλυθούν σε άλλο άρθρο.

Ενημερωμένο blog

Διατηρώντας ένα ενημερωμένο blog δημιουργείται στοχευμένο περιεχόμενο που αυξάνει την επισκεψιμότητα σε ένα site.

Newsletter

Στα περισσότερα πετυχημένα e-shop, το email marketing είναι ένα βασικό κανάλι δημιουργίας πωλήσεων.

Σωστή σύνδεση των προϊόντων με τα social media

To e-shop πρέπει να παρέχει έναν εύκολο τρόπο με τον οποίο οι χρήστες να κάνουν like, share, tweet, pin σε ένα προϊόν και όταν το κάνουν να εμφανίζεται στην κοινοποίηση η σωστή φωτογραφία και ο τίτλος του προϊόντος.

Επαγγελματικό Design & Φωτογράφιση

Ο επαγγελματικός σχεδιασμός της εταιρικής σας ταυτότητας (λογότυπο, επιστολόχαρτο, κάρτα, φάκελος κτλ.), η επαγγελματική φωτογράφιση των προϊόντων σας, των χώρων σας, της ομάδας σας, καθώς και το επαγγελματικό design του site σας είναι ίσως οι πιο σημαντικές επενδύσεις για ένα πραγματικά επιτυχημένο e-shop.

Δημοσίευση άρθρου στην εφημερίδα "Θεσσαλία"

Γιώργος Φράγκου
Πτυχιούχος Πληροφορικής
Web developer, Web designer, SEO Consultant

Κιν. 6973944051, Σταθ: 2421054774

Website: https://www.webeshop.gr