• Χρόνος για να διαβαστεί μικρότερος από ένα λεπτό
Οι πιο πρόσφατες τάσεις στο σχεδιασμό  των ιστοσελίδων

Οι πιο πρόσφατες τάσεις στο σχεδιασμό των ιστοσελίδων

Άρθρο στην εφημερίδα "Θεσσαλία" στις 26/02/2018

Όλες οι εταιρείες που ασχολούνται με το web design προσπαθούν να βρουν τρόπους βελτίωσης στο σχεδιασμό  των ιστοσελίδων με στόχο την καλύτερη αλληλεπίδραση των χρηστών με αυτές .

Παρακάτω παρουσιάζονται οι πιο προσφατες τάσεις στο σχεδιασμο των ιστοτόπων των τελευταίων μηνών.

Πλοήγηση με κύλιση προς τα κάτω (scroll down) και περισσότερα κενά ( λευκά ) σημεία στην ιστοσελίδα

Αποτελεί παρελθόν πλέον η συγκέντρωση όλης της πληροφορίας μόνο στο διακριτό μέρος της ιστοσελίδας.
Ο λόγος είναι ότι οι περισσότεροι χρήστες παγκοσμίως είναι εξοικιωμένοι με το scroll down ( μετακίνηση προς το κάτω ) σε μια ιστοσελίδα. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο μια ιστοσελίδα  μπορεί να περιέχει παραπάνω από μια  ενότητες που διακρίνονται καθώς ο χρήστης μετακινεί τη σελίδα πιο κάτω.
Το αποτέλεσμα είναι λιγότερη και πιο ευανάγνωστη πληροφορία ανά ενότητα. Επιπλέον αυξάνονται τα κενά ( λευκά ) σημεία της σελίδας και ο χρήστης χωρίς να κουράζεται εντοπίζει πολύ πιο εύκολα αυτό που τον ενδιαφέρει περισσότερο.

Χρήση των βίντεο

Το 2017 είδε την αύξηση της δημοτικότητας του βίντεο ως μορφή μάρκετινγκ περιεχομένου. Σύμφωνα με το Hubspot, το 78% των ανθρώπων παρακολουθεί βίντεο online κάθε εβδομάδα και το 55% παρακολουθεί βίντεο online καθημερινά.
Οι σχεδιαστές προσαρμόζουν το μορφότυπο βίντεο προσφέροντας  ολοένα και περισσότερα εργαλεία έτσι ώστε η καταχώρηση youtube, vimeo και άλλων βίντεο μέσα σε ένα ιστοχώρο να αποτελεί εύκολη υπόθεση.

Προσαρμογή βίντεο και περιεχομένου για προσανατολισμό πορτρέτου στα κινητά

Το 94% των κινητών τηλεφώνων χρησιμοποιείται σε κατακόρυφο προσανατολισμό. Αυτό σημαίνει ότι όλο το περιεχόμενο (συμπεριλαμβανομένου του βίντεο) πρέπει να προσαρμοστεί σύμφωνα με αυτόν τον προσανατολισμό.

Εμφάνιση πληροφορίας σε κάρτες

Ακολουθώντας τις σχεδιαστικές τάσεις των Facebook,  Instagram και twitter ολοένα και περισσότερα sites εμφανίζουν την πληροφορία με εικόνα κείμενο και διαδραστικά κουμπιά μεσα σε οριοθετημένα πλαίσια που μοιάζουν με κάρτες. Βέβαια ο αριθμός τους δεν πρέπει ποτέ να ξεφεύγει από τα επιτρεπτά όρια.

Μενού και εκμετάλευση του κάτω μέρους της ιστοσελίδας

To 2017 είδαμε την εμφάνιση των μενού με τις 3 γραμούλες σε όλων των ειδών τις συσκευές και όχι μόνο στα κινητά.
Για το 2018 αναζητούνται και νέοι τρόποι εμφάνισης γιατί η χρήση τους αρχίζει να προβληματίζει.
Ίσως η λύση να είναι η εμφάνιση των πιο σημαντικών συνδέσμων στο πάνω μέρος της σελίδας και εμφάνιση των υπολοίπων στο κάτω μέρος αυτής.

Η εμπειρία περιήγησης του χρήστη ( User experience – UX ) αποτελεί το νούμερο ένα παράγοντα πάνω στον οποίο σχεδιάζονται οι ιστοσελίδες.
Αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος ο χρήστης θα καθορίσει ποιες από τις αλλαγές αυτές θα αντέξουν τελικά στο χρόνο και ποιες θα αντικατασταθούν με νέες.
Αναμένουμε με ανυπομονησία. Μέχρι τότε... καλό σας σερφάρισμα.

Γιώργος Φράγκου
Πτυχιούχος Πληροφορικής
Web developer, Web designer, SEO Consultant

Κιν. 6973944051, Σταθ: 2421054774

Website: https://www.webeshop.gr